Skuteczne techniki i metody sprzedaży

techniki_sprzedazy.JPG
Nazwa:
Skuteczne techniki i metody sprzedaży
Zasady zapraszania uczestników:
Zaproszenia są akceptowane automatycznie
Typ:
Firma
Autor:
Zainteresowania:
Ilość członków:
2
Dodaj do:

Opis

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, ale odpowiednimi metodami i technikami sprzedaży też można wiele zyskać. Nie tylko sam produkt czy usługa, którą mamy sprzedać jest ważna, ale również jej zaprezentowanie i skuszenie klienta do zakupu.

Istnieje całe mnóstwo skutecznych mniej lub bardziej metod i technik sprzedaży. Najważniejsze jest podejście do klienta. Klient nawet ten uciążliwy i marudny musi czuć się odpowiednio traktowany. Każdy klient musi być poinformowany o szczegółach produktu i jego funkcjach, czy cenie. Nie należy ignorować żadnego klienta. Sprzedawca musi używać języka przystępnego, ale nie zbyt prostego, być miłym i uprzejmym. Uprzejme zachowanie na pewno skruszy każdego klienta. Warto również opowiadać z entuzjazmem o produkcie, klient zarażony entuzjazmem na pewno łatwiej podejmie decyzję o zakupie. Nie tylko profesjonalna obsługa w sklepie skłoni klienta do zakupu, ale również odpowiednia reklama i promocja. Czasem, samo okno wystawowe zachęci klienta do przekroczenia progu sklepu. Na wystawach sklepowych warto ustawiać najciekawsze produkty. Wywieszać plakaty reklamowe, czy zachęcające do zakupu reklamy graficzne. Ważnym elementem w sklepie jest zapach. Jeśli klient wyczuwa subtelny ładny, ale neutralny zapach szybciej zdecyduje się na zakup, natomiast jeśli poczuje przykładowo stęchliznę ucieknie ze sklepu nic nie kupując. Tak samo jest z muzyką. Za głośna muzyka może odstraszyć klientów.

jak sprzedawać

Jednak istnieją jeszcze inne metody sprzedaży. Sprzedaż osobista owocuje najczęściej, dlatego że ludzie lubią być traktowani indywidualnie. Sprzedaż detaliczna w cenach hurtowych na pewno zachęci osoby oszczędne do zakupu produktu po niższej cenie. Sprzedaż hurtowa przyniesie zysk, gdy do grona klientów dołączą inne sklepy czy sklepy detaliczne. Warto również inwestować w reklamy na przykład w prasie, telewizji lokalnej, radio czy Internecie. Dziś praktycznie każda firma czy sklep ma swoja stronę internetową co ułatwia klientowi kontakt i zapoznanie się z ofertą. Czasami dobrą metodą sprzedaży jest sprzedaż przez spotkania. Spotkania z klientami odbywać się mogą w lokalnym domu kultury lub innym miejscu. Podczas takiego spotkania pokazywany jest produkt i jego zalety i wady oraz zbierane i realizowane zamówienia na towar. Sprzedaż może być również telefoniczna czy internetowa. Wielu klientów kupi produkt tylko dlatego, że dostanie do niego ciekawy gratis czy drugi produkt za pół ceny.

Nowi uczestnicy

Nowe zdjęcia

Myśli wyzwolone